вторник, 25 февраля 2014 г.

Noderīgi padomi no EKOCENTRS - nekustamais īpašums Latvijā: KĀ SAŅEMT VISU NAUDU PAR SAVU PĀRDOTO ĪPAŠUMU?



Noteikti ir jāzina par to, kā nodrošināt finansiālu drošību darījuma laikā un pēc tā. Kurš gan cits, ja ne jūs, esat ieinteresēti darījuma laikā nepazaudēt savu „sūri grūti nopelnīto”?
Izskatīsim visvēlamāko un visvairāk satraucošo darījuma daļu – naudas saņemšanu.
Pievērsiet uzmanību, runa ir tieši par naudas saņemšanu nevis par naudas solījumiem! Ne vienu reizi vien ir nācies sastapties ar situāciju, kas pircējs ir tik labsirdīgs, mīļš, apburošs, bet pats galvenais – ilgi gaidīts pircējs, kļūst par pārdevēja „draugu un brāli”.
Ar viņu ir tik patīkami pavadīt laiku, kā gan lai te nepiekrīt nenozīmīgām lietām, ja par tām lūdz tik ievērojams cilvēks. Tiesa gan, visa „draudzība” turpinās tikai tieši līdz naudas nodošanas brīdim.

Piemērs:

Pārdeva tirdzniecības kompleksu. Summas lielas, pircējs kā pienākas, solīds cilvēks ar Rolex un visiem pārējiem statusu apliecinošiem atribūtiem. Viņš nekaulējas, ir gatavs pagaidīt tik, cik vajadzīgs, lai pārdevējam pietiek laika izvest preces un inventāru... Ideāls pircējs. Ir gan tikai viena ķibele – viņam tiek aizturēts darījuma veikšanas maksājums. Viņš demonstrē līgumu, sūdzas par cilvēku nolaidību, abi „lietišķi cilvēki” ar gudru sejas izteiksmi apspriež darījumu... Pievērsīsim uzmanību - viņi neapspriež pirkšanas pārdošanas līgumu, bet gan pircēja darījumu! Bet nekustamais īpašums? Tur taču viss ir skaidrs, pārdevējs saņems naudu un pilnīgi norēķināsies. Ir taču redzams, ka labs cilvēks!
It īpaši, ka viņš kā jau kārtīgs cilvēks gadījumā, ja viņam neuzticas ir gatavs atteikties no darījuma: „Ko jūs, ko jūs! Ja neticat man, es, protams, aiziešu.”
Viņam blakus ir viņa jurists, kurš ar gudru sejas izteiksmi komentē un argumentē... Kā lai pret to ko iebilst? It īpaši, ja pārdevēja acu priekšā banka jau dejo džigu, bet tepat, pavisam deguna priekšā jau atrodas „burkāns”. Taisnību sakot, ne jau pilnīgi viss burkāns, bet gandrīz viss, tā, uz procentiem 80.  
Ja pārdevējs taupības dēļ nolēmis, ka darījumā pilnīgi pietiek ar vienu juristu un nepieaicina speciālistu, var teikt, ka viņš ir pagalam. Tieši tāpat kā zobārsts pats sev nevar salabot zobus, tā arī šeit, var būt kaut simtkārt pieredzējis, bet turp, kur ir jāaizstāv savas paša intereses,  nav jādodas vienam. Tas tādēļ, ka emocijas iet pāri malām un ir gandrīz neiespējami saglabāt vēsu prātu, kas, sajūtot naudas smaku, ir pavisam sajucis.


Tas ir tikai viens no daudziem piemēriem pārdevēja bezatbildībai, kas noved pie acīmredzamiem materiālajiem un ļoti sāpīgiem morālajiem zaudējumiem.
Tādēļ ir jāiemācās vai nu saglabāt vēsu prātu visa darījuma laikā, vai nodrošināties ar uzticama neatkarīga speciālista klātbūtni, kurš nav pakļauts emocijām un varēs pasargāt jūs no iespējamajiem zaudējumiem.

Комментариев нет:

Отправить комментарий