вторник, 10 декабря 2013 г.

Полезные советы от EKOCENTRS - Недвижимость в Латвии: Сколько нужно рекламы?


23.  Сколько нужно рекламы?
Какие вы знаете рекламные ресурсы для продажи недвижимости? В 99% случаев мы получим ответ «ss.lv» и «Реклама». Все. Среднестатистический человек не знает других возможностей для продажи недвижимости.
Именно поэтому, пытаясь сэкономить на маклере, он дает платные (!) объявления в эти ресурсы. 
- Что в этом плохого? - спросите вы.
Да ничего плохого в этом нет.
Просто, во-первых, этого мало, а во-вторых, если уж вы решили давать объявления сами, то делать это нужно правильно.

Сначала, что такое «правильно».
Чтобы правильно составить объявление, нужно представить себе, а кто мог бы быть вашим потенциальным покупателем, и что было бы для него важно. И объявление должно быть написано так, чтобы оно заинтересовало, «зацепило» покупателя и заставило его вам позвонить.
А вот парочка примеров, взятых на ресурсе http://www.ss.lv




           «Чистая, ремонт, закрытый подъезд, сантехника, окна, двери».
•           «Продаю 3-х комнатную квартиру в Иманте с мебелью. Земля в собственности».
•           «Квартира продается с мебелью и бытовой техникой, рядом находится поликлиника, магазины, базарчик, из окна очень хороший вид на город, рядом находится транспорт, но в квартире тихо, торг возможен»
•           «Требуется ремонт. Не заложена. Не угловая. Освобождена»
•           «Продается дом 2 этажа, 5 комнат, рядом 2 озера, после ремонта светлый и уютный дом»


Вам туда хочется?
А почему – нет? Да потому, что мало информации... Но я ничего не отрезала от объявлений. Они такие и были.
Неправильно, если вы даете объявление, в котором явно недостаточно информации.
Не работают на вас и объявления, содержащие странную, не относящуюся к объекту информацию.

Пример:
«Хороший район Риги, зеленая местность. Капитальный второй этаж, но требуется внутренняя отделка. (2й этаж не сдан в эксплуатацию). Есть фундаменты для гаража и бани. Площадь 80 м² - указана без второго этажа. Недалеко от дома - школа, супермаркет, больница, лес с велотрассой. Недалеко хорошая детская площадка и несколько озер. Отличное транспортное сообщение. От дома до моря - 20 км»

Так вы поняли, сколько метров дом? Лично я – нет. И непонятно, для чего мне больница. И, кстати, если уж это Рига, то зачем писать про эти 20 км до моря?

Я позволила себе привести только несколько примеров и то, не самых ярких.
Основные недостатки подобных непрофессиональных объявлений таковы:
·         Недостаточно информации,
·         Информации много, но она свалена «в кучу» так, что трудно отделить важное от неважного.

Есть еще одна проблема – объявление есть, но целевая аудитория его никогда не прочитает. Например, попалось мне объявление, автор которого в качестве преимущества указывает на то, что покупка его недвижимости дает право на получение вида на жительство в Латвии. Для кого эта информация? Вероятнее всего, для иностранца, которому этот самый ВНЖ нужен. Но если он иностранец, то почему объявление написано на латышском языке? Откуда иностранец может его знать? То есть резко снижается вероятность найти целевого покупателя.
Да, к слову о иностранцах.
Если уж пытаться ловить на удочку их, то неплохо бы было узнать, на каких ресурсах эти самые иностранцы «водятся». И – разместить свою «приманку» там.  Есть профессиональные сайты, есть списки, которыми обмениваются компании, есть международные сайты, где информацию получат иностранцы. 
Профессионалы это знают.
 Но если вы решите продавать свою недвижимость сами, вам придется потрудиться, чтобы стать профессионалом хотя бы в деле подачи объявлений.

:-)

- Что-нибудь хотите? Чай,  Кофе?
- А что-нибудь покрепче?
- Вот, орехи...

_____________________________________________________________________________________________________
 

  


23. Cik daudz reklāmas ir vajadzīgs?
Kādus reklāmas resursus nekustamā īpašuma pārdošanai jūs zināt? 99% gadījumu mēs saņem atbildi „Reklāma” un „www.ss.lv”, un viss. Vidēji statistiskais cilvēks nezina citas iespējas nekustamā īpašuma pārdošanai. Tieši tādēļ, neiznīcināmā vēlmē ieekonomēt uz māklera rēķina, viņš liek maksas (!) sludinājumus šajos resursos.
Jūs jautāsiet: „Kas tur slikts?”
Nekā slikta tajā nav, vienkārši, pirmkārt, ar to nepietiek. Un, otrkārt, ja jau jūs esat nolēmuši likt sludinājumu patstāvīgi, tad tas ir jādara pareizi.
Sākumā noskaidrosim, ko nozīmē „pareizi”.
Lai pareizi uzrakstītu sludinājumu, ir jāiedomājas, kāds varētu būt jūsu potenciālais pircējs, kas viņam ir svarīgs. Sludinājumam jābūt uzrakstītam tādā veidā, lai tas pircēju ieinteresētu, „aizķertu” pircēju un liktu viņam piezvanīt jums.
Lūk, pāris piemēru, kas ņemti no http://www.ss.lv.

           „Tīrs, remonts slēgta kāpņu telpa, santehnika, logi, durvis”.
•           „Pārdod 3 istabu dzīvokli Imantā ar mēbelēm. Zeme īpašumā”
•           „dzīvokli pārdod ar mēbelēm un sadzīves tehniku, blakus atrodas poliklīnika, veikali, tirdziņā, pa logu ļoti labs skats uz pilsētu, blakus atrodas transports, bet dzīvoklī ir kluss, iespējama tirgošanās”.
”Nepieciešams remonts. Nav ieķīlāts. Nav stūra. Atbrīvots”
•”Pārdod māju, 2 stāvi, 5 istabas, blakus 2 ezeri, pēc remonta, gaiša un mājīga māja”.          


Vai jums uz turieni gribas?
Kādēļ - nē? Tādēļ, ka maz informācijas... bet es neesmu neko nogriezusi no sludinājumiem. Tie bija tieši tādi.
Nav pareizi, ja jūs liekat sludinājumu, kurā nav pietiekami informācijas.
Jūsu labā nestrādā arī tādi sludinājumi, kuros ir dīvaina informācija, kura neattiecas uz objektu.

Piemērs:
Labs Rīgas rajons, zaļa apkārtne. Kapitāls otrais stāvs, bet vajadzīga iekšējā apdare. (2 stāvs nav nodots ekspluatācijā). Ir pamati pirtij un garāžai. Platība 80 m² - norādīta bez otrā stāva. Netālu no mājas atrodas skola, supermārkets, slimnīca un mežs ar veloceliņu. Netālu labs bērnu rotaļu laukums un vairāki ezeri. Lieliska transporta satiksme. No mājas līdz jūrai 20 km.


Vai jūs sapratāt, kāda ir mājas platība? Personīgi es – nē. Nav arī skaidrs, kam man vajadzīga slimnīca. Un, starp citu, ja jau tā ir Rīga, kādēļ jānorāda, ka līdz jūrai 20 km?

Es atļāvos minēt tikai dažus piemērus, un tie arī nav tie spilgtākie.
Šādu neprofesionālu sludinājumu galvenie trūkumi ir šādi:
·         Nepietiekama informācija;
·         Informācijas ir daudz, bet tā ir sagāzts „kaudzē” tā, ka ir grūti atšķirt svarīgo no nesvarīgā.

Ir vēl viena problēma – sludinājums ir, bet mērķauditorija to nekad neizlasīs. Piemēram, man gadījās sludinājums, kura autors kā priekšrocību min faktu, ka viņa īpašuma pirkšana dod tiesības uz uzturēšanās atļauju Latvijā. Kam ir domāta šī informācija? Acīmredzami, ka ārzemniekam, kam šī pati uzturēšanās atļauja ir vajadzīga. Bet, ja viņš ir ārzemnieks, kādēļ sludinājums uzrakstīts latviešu valodā? Kā lai ārzemnieks to zina? Tātad strauji samazinās iespēja atrast mērķauditorijas pircēju.
Jā, starp citu par ārzemniekiem.
Ja jau mēģināt viņus nomakšķerēt, nebūtu slikti zināt, kādos resursos šie paši ārzemnieki „uzturas”, un izlikt savu „ēsmu” tieši tur. Ir profesionāli portāli, ir saraksts, ar kuriem apmainās uzņēmumi. Ir starptautiski portāli, kur informāciju iegūs ārzemnieki.
Profesionāļi to zina.
Bet, ja jūs nolēmāt pārdot savu īpašumu patstāvīgi, jums nāksies kārtīgi pastrādāt, lai kļūtu par profesionāli kaut vai sludinājumu ievietošanas jomā.
 
:-)

- Jūs kaut ko vēlaties? Tēju vai kafiju?
- Bet ir kaut kas stiprāks?
- Lūk, rieksti...

Комментариев нет:

Отправить комментарий